woensdag 21 november 2007

Nieuwtjes

Ondertussen weer één en ander meegemaakt hier.

-Fre die hals over kop is langsgekomen! (Zalig toch dat Heidelberg en Strasbourg zo dicht bij elkaar liggen!!)

- Feest van de Beaujolais Nouveau: In deze periode van het jaar wordt telkens de "Beaujolais Nouveau" geproefd. Dat is dus de wijn van 2007...

Kenners noemen hem: "un millésime classique, avec de la souplesse et de l’élégance, beaucoup de fruit en bouche, des arômes de framboises"
Was gezellig maar wel koud. Had liever Gluhwein gehad maar dat zal voor volgend weekend zijn met de kerstmarkt!! (Enorm groot trouwens die kerstmarkt, ze blijven maar kraampjes bijbouwen!!)
- En natuurlijk... grève, grève, grève!! Niemand kan me eigenlijk goed vertellen waarom (dat heb ik via de Vlaamse pers moeten vernemen) maar iedereen doet wel mee. Grappig eigenlijk. Trouwens de sfeer van zo'n betoging is wel heel anders dan ik me had voorgesteld. Lijkt meer op een reclamestoet of zo. Met veel luide muziek, mensen die dansen en zingen. Af en toe toch eens een slogan of zo...


- In het ziekenhuis eerste presentatie in het Frans goed afgelopen en... voor het eerst genaaid in het OK!! Super maar wel beetje met bevende handjes. Maar patiënt heeft niets gemerkt en dokter zei dat ik het goed gedaan had dus ... Jippie!!

1 opmerking:

Barbara zei

Hey Fie!
Had wat catching-up te doen op je blog :-)!
Amaai zeg, dat klinkt daar echt tof hé! En sneeuw, cool!!!
Een assistent van op pediatrie hier in Porto heeft het hier nog maar 1 keer weten sneeuwen, stel je voor! Sneeuw hoef ik dus niet te verwachten:-)!
Benieuwd naar je verdere avonturen!
Oh, hoewel Porto in lichtjes niet te overtreffen is... heb ik hier nog geen kerstkraampjes ontdekt! Raar hé!
Groetjes!
Babs